Toimitusehdot

Yleistä

SatShop.fi Suomen satelliittikauppa Oy:n (yritystunnus 2363801-5) toiminimi. SatShop.fi myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja ulkomaille. Suomen satelliittikauppa Oy on perustettu 2010 ja on 100 % suomalaisessa omistuksessa. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

 

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö SatShop.fi kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

 

Tilausohjeet vaihe vaiheelta

Löydät haluamasi tuotteen valitsemalla sivun yläreunasta oikean pääkategorian. Kun viet osoittimen sen kohdalle, avautuu alle valikko josta saat valita tuotteiden alakategorian. Klikkaa oikean alakategorian kohdalla valitaksesi sen. Ruudulle avautuu kyseisen kategorian tuotteet ja mahdollisesti alussa lyhyt opastusteksti näihin tuotteisiin. Jos kategoriassa on paljon tuotteita, voit kaventaa hakua valitsemalla vasemman reunan listausvalinnoista haluamasi ominaisuudet. Voit käyttää tuotteen etsimiseen myös hakukenttää. Kirjoita tuotteen nimi tai osa siitä, niin näet hakuun sopivia tuotteita. Kirjoita lisää sanoa tarkentaaksesi hakua.

Klikkaa kiinnostavaa tuotetta avataksesi sen tuote-esittelyn. Perehdy tuotekuvaukseen rauhassa. Tarkempia lisätietoja saat valitsemalla lisätietoja valinnan. Tuotteesta tehtyjä arvosteluja pääset katsomaan klikkaamalla "arvostelut". Jos tuote vaikuttaa kiinnostavalta niin valitse oikea määrä ja klikkaa "Lisää ostoskoriin".

Pakettituotteissa (tuotteissa jotka koostuvat useammasta tuotteesta) klikkaa: "Muokkaa ja lisää ostoskoriin". Tälloin avautuu näkyviin mitä voit valita kyseisen tuotteen osalta. Klikkaa tarpeesi mukaan valinnat ja syötä määrät. Jotkin kohdat on pakettituotteissa pakko valita ja siitä on merkkinä punainen tähti kyseisen kohdan otsikon perässä. Jos haluat tilata haluamaasi pakettia useamman, niin syötä "Pakettisi"-otsikon alla olevaan "Määrä"-kenttään haluamasi määrä. Klikkaa sitten "Lisää ostoskoriin".

Ostoskori näkyy oikeassa yläkulmassa ja klikkaamalla sitä ja "Tarkastele ja muokkaa ostoskoria" pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan sen sisältöä. Kun olet lisännyt varmasti kaiken tarvitsemasi ostoskoriin, klikkaa ostoskori auki ja tarkista että tuotteet ja määrät ovat oikein. Tuotteiden määrää voit muuttaa klikkaamalla määrää ja kirjoittamalla siihen haluamasi määrän. Klikkaa sitten "Päivitä ostoskori". Tuotteita voi poistaa ostoskorista klikkaamalla roskakori-kuvaketta tuotteen kohdalla. Kynä-kuvakkeella pääset muokkaamaan tuotteen valintoja.

Kun ostoskorissa on kaikki kuten haluat, klikkaa "Siirry kassalle". Seuraavaksi pääset syöttämään sähköpostiosoitteesi ja toimitusosoitteen. Älä syötä postinumero-kenttään mitään muuta kuin postinumero. Klikkaa sitten haluamasi toimitustapa. Joissain toimitustavoissa pääsee sitten valitsemaan tarkemman noutopisteen. Klikkaa sitten "Jatka". Jos et pääse eteenpäin, niin kelaa ylös ja katso onko jossakin kohdassa punaisella tekstillä huomautuksia ja seuraa punaisen tekstin ohjetta.

Seuraavaksi klikkaa haluamasi maksutapa. Jos sinulla on alennuskoodi, niin klikkaa "Syötä alennuskoodi", syötä alennuskoodi ja klikkaa "Hyväksy". Klikkaa sitten "Hyväksy tilaus". Osalla maksutavoista siirryt pankin tai maksunvälittäjän sivulle jossa suoritetaan maksu tai täytetään esim. laskutuksen vaatimat tiedot. Noudata näytöllä olevia ohjeita.

Kun tilaus on valmis, palaat sivullemme jossa voit rekisteröidä itsellesi tilin. Suosittelemme tätä, koska sen jälkeen pääset kirjautumaan tilillesi ja pääset näkemään tilauksesi ja mahdolliset takuuhuollot. Silloin voit myös helposti tilata uudestaan ilman tarvetta syöttää aina tietojasi. Halutessasi voit tilata myös asiakaskirjeen jossa kerromme uutuuksista ja annamme erikoistarjouksia ja alennuskoodeja valittuihin tuotteisiin.

 

Maksutavat

  • Verkkopankkimaksut: Kaikki suomalaisten pankkien verkkopankkimaksut onnistuvat ja ovat lisämaksuttomia.
  • MobilePay: Voit maksaa puhelimellasi kun olet yhdistänyt puhelinnumeroosi vaikkapa luottokortin. Lisämaksuton. Opastusvideot: maksaminen tietokoneella & maksaminen puhelimella.
  • Luottokortit: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard maksut ovat kaikki lisämaksuttomia.
  • Svea Lasku: Voit ostaa helposti ja turvallisesti laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Bankin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta Svea veloittaa 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias. Avoimet laskusi näet Svean Omat sivut -palvelusta. Svea laskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Svea tarkistaa lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Bankin asiakaspalveluun puhelimitse +358 9 4242 3330 tai yhteydenottolomakkeella.
  • Svea Erämaksu: Voit ostaa osamaksulla Svea erämaksulla. Se on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias. Avoimet luottosi näet Svean Omat sivut -palvelusta. Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot. Svea Erämaksun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Svea tarkistaa lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svean asiakaspalveluun puhelimitse +358 9 4242 3330 tai yhteydenottolomakkeella.
  • Svea Yrityslasku: Voit ostaa helposti, nopeasti ja turvallisesti yritykselle, yhteisölle, valtiolle, kunnalle, oppilaitokselle tai muulle organisaatiolle laskulla. Valitessanne maksutavaksi Svean yrityslaskun saatte aina vähintään 14 päivää maksuaikaa.  Laskutuslisä on 5 euroa ALV 0 %. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko. Maksuhuomautuksesta Svea veloittaa vähintään 5 euroa. Svean yrityslaskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Ostaja vakuuttaa olevansa oikeutettu toimimaan sen yrityksen nimissä, jonka tiedoilla on ostosta tekemässä. Svealla on oikeus tarkistaa ostajan nimenkirjoitus- tai muu osto-oikeus kyseisessä yrityksessä. Mikäli tilaajalla ei ole yrityksen nimenkirjoitusoikeutta, voitte helposti lisätä hänet Svean osto-oikeusrekisteriin. Lue lisää Svea Bankin yrityslaskusta ja Svean osto-oikeusrekisteristä.
  • Siirto: Voit maksaa puhelimellasi luotettavasti tunnistetun puhelinnumeron välityksellä.
  • Tilisiirto: Saat maksutiedot sähköpostitse. Lähetämme tilauksen vasta kun maksu näkyy tilillämme, joten tämä maksutapa on hitaampi kuin muut. Odotamme maksua 7 päivän ajan.
  • PayPal
  • Postiennakko: Postiennakko ei ole enää käytössä.
  • Bussiennakko: Matkahuolto on lopettanut tämän palvelun.
  • Maksaminen anonyymisti: Mikäli olet erityisen tarkka yksityisyydestäsi ja haluat maksaa nimettömästi, niin suosittelemme hankkimaan vaikkapa R-kioskilta prepaid-luottokortin ja tilaamaan meiltä luottokorttimaksutavalla. Prepaid-luottokorteissa on yleensä 50 euron yläraja yksittäiselle maksulle.

 

Maksunvälittäjä

Maksunvälittäjänä eri maksutavoissamme toimii tilisiirtoa ja PayPalia lukuunottamatta Svea Bank AB.

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Svea Bankin asiakaspalveluun puhelimitse +358 9 4242 3330 tai Svean yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Svean Omat sivut -palvelusta.

Svea noudattaa toiminnassaan tietosuojalakia, lue lisää tietosuojaselosteesta.

Svea Bank AB (publ), filial i Finland (3237195-7)
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi-FI

 

Toimitus

Voit valita sivuillamme sinulle sopivimman toimitustavan. Tilauksia lähetetään arkipäivisin. Pyrimme pitämään lähes kaikkia tuotteita aina omassa varastossamme Suomessa. Mikäli jokin tuote ei olisi omassa varastossamme, niin näet siitä ilmoituksen ostoskorinäkymässä. Mikäli kaikki tilaamasi tuotteet ovat varastossamme ja olet tilannut ma-pe klo 13 mennessä, niin lähetämme tilauksesi normaalisti samana päivänä. Ruuhkatilanteessa saattaa joskus olla, että tilauksesi lähetettäisiin vasta seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilasit vain varastossamme olevia tuotteita ma-pe klo 13 mennessä ja valitsit toimitustavaksi "Pikanouto Matkahuolto LOHJA (UUSIMAA)", niin voit luottaa siihen että tilaus on noudettavissa jo samana päivänä toimitustavan tiedoissa kerrottuun aikaan. Mikäli jokin tilaamistasi tuotteista ei ole varastossamme, niin voit lähettää sähköpostitse jos haluat toimituksen useammassa erässä. Jos tuotetta ei ole varastossamme, niin löydät usein toimitusaika-arvion kyseisen tuotteen tuotesivulta. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet tarkat toimituskulut ostoskorinäkymässä ja verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa SatShop.fi:lle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle (Posti, Matkahuolto, GLS, DHL jne). SatShop.fi vastaa siitä, että saat tuotteen perille asti ehjänä.

 

Toimitustavat Suomeen:

Pikanoudot:

  • Pikanouto Matkahuolto LOHJA (UUSIMAA) 2,90 €: Matkahuolto Lohja, Kauppakatu 13, 08100 Lohja. Tilatessasi vain varastossa olevia tuotteita ma-pe arkipäivänä ennen klo 13, voit noutaa tilauksen jo samana päivänä 14:30-16:30. Noutopiste on avoinna ma-pe 7:30-16:30. Hinta aina 2,90 €. Säilytysaika 7 päivää.

Normaalit noudot:

  • DB Schenker noutopistepaketti: Voit valita sivuillamme mistä toimipisteestä haluat noutaa. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille. Ei valittavissa joillakin saariston ja Pohjois-Suomen alueilla. Säilytysaika 7 päivää.
  • Posti Postipaketti: Voit valita sivuillamme mistä toimipisteestä haluat noutaa. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille. Säilytysaika 7 päivää.
  • Matkahuolto Lähellä-paketti: Voit valita sivuillamme mistä toimipisteestä haluat noutaa. Säilytysaika 7 päivää.

Toimitukset:

  • Posti Express: Posti toimittaa perille asti klo 8-16 ilman ennakkosopimista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla, niin paketti viedään lähimpään Postin noutopisteeseen noudettavaksi. Silloin säilytysaika 7 päivää. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Posti Kotipaketti: Posti soittaa ja sopii toimitusajan. Hitaampi kuin muut Postin toimitustavat. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Matkahuolto Jakopaketti yrityksille: Matkahuolto toimittaa perille asti klo 8-16 ilman ennakkosopimista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla, niin paketti viedään lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen noudettavaksi. Silloin säilytysaika 7 päivää.
  • Matkahuolto Kotijakelu: Matkahuolto sopii kanssasi toimitusajan ja toimittaa perille asti. Toimitusaika 1-3 arkipäivää.

 

Toimitustavat ulkomaille:

  • DHL Express Worldwide: Erittäin nopea, mutta silti varsin edullinen toimitustapa. Kaikille tuotteillemme ja kaikkiin maihin (lukuunottamatta Venäjää). Paketti jaetaan perille useimmille alueille jo lähetystä seuraavana työpäivänä. DHL kysyy sähköpostitse tai tekstiviestillä haluatko toimituksen, noutaa noutopisteestä vai että toimitus jätetään ovelle.
  • DHL Express Economy: Edullinen toimitustapa Eurooppaan tyypillisesti 2-6 arkipäivässä. DHL kysyy sähköpostitse tai tekstiviestillä haluatko toimituksen, noutaa noutopisteestä vai että toimitus jätetään ovelle. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • GLS: Edullinen toimitustapa Eurooppaan tyypillisesti 2-6 arkipäivässä. GLS kysyy sähköpostitse tai tekstiviestillä haluatko toimituksen, noutaa noutopisteestä vai että toimitus jätetään ovelle. Poste restante ei käy. Ei valittavissa kaikkein isoimmille satelliittiantenneille ja mastoputkille.
  • Posti Parcel Connect: Hyvin edullinen toimitustapa moniin Euroopan maihin 1-5 arkipäivässä. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Posti Express Business Day Parcel: Edullinen toimitustapa perille asti yrityksille. Kohdemaat Ruotsi, Tanska, Viro, Latvia ja Liettua. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Posti PickUp Parcel: Hyvin edullinen toimitustapa Ruotsiin ja Tanskaan noutopisteeseen. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Posti Home Parcel: Edullinen toimitustapa perille asti Ruotsiin ja Tanskaan. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.
  • Posti Baltic Parcel: Hyvin edullinen toimitustapa Viroon, Latviaan ja Liettuaan noutopisteeseen. Ei valittavissa isompikokoisille tuotteille.

 

Palautukset

Kuluttajilla Suomessa on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. SatShop.fi myöntää kuitenkin kuluttajille Suomessa pidemmän 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Vaihto- ja palautusoikeutta ei ole joillakin tuotteilla joiden nimessä tai tuotetiedoissa on erikseen mainittu, että kyseisellä tuotteella ei ole palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esim. ohjelmistot, työsuoritteet ja jotkin tuotteet jotka sisältävät sitovan määräaikaisen tilauksen (kuten maksukanavien katselukortit ja jotkin IPTV-digiboksit). Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen sellaiset tuotteet joilla on palautusoikeus. Voit kokeilla tuotteita, mutta palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksessa ja alkuperäisessä kunnossa ja kaiken pitää olla tallessa. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä SatShop.fi ja kysy palautusohjeita. Lähetämme sitten sähköpostitse kaikki tarvittavat tiedot palautusta varten. Seuraamalla lähetettyjä ohjeita voit lähettää palautuksen Matkahuollon ja Postin toimipisteistä meidän kustannuksellamme. Alkuperäisen tilauksen toimituskuluja tai maksutapalisiä (esim. postiennakkolisä) emme palauta. Liitäthän palautuksen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

 

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse tai puhelimitse. Suosittelemme tekemään peruutuksen puhelimitse, jotta saamme asian heti käsittelyyn ja vältytään turhilta lähetyksiltä.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Copyright © 2010 SatShop.fi. All rights reserved.